Her vil du finne forsiden på brosjyrer utgitt mellom 1958 og 1969. Den første modellen i vanlig salg i Norge var Bluebird 410 fra 1964.
|
DATSUN 210 FRA 1958. Denne modellen ble eksportert i et lite antall til Australia og land rundt i østen, men dette var også modellen de startet salget med i USA i 58.
|
DATSUN 310 BLUEBIRD FRA 1960. Dette er en av de 10 bilene som i 1960 kom til Tønsberg som prøveimport. 3 av disse bilene har overlevd, deriblant vår klubbil. Bilen har en motor på 1200ccm. Vi håper at klubbens blåe Bluebird vil se slik ut etter et år eller to. (Her måtte vi bruke et ordinert bilde, da vi ikke fant noen brosjyre på akkurat denne modellen.SEF)
|

|
DATSUN BLUEBIRD 311 FRA 1961. 311 er en facelift av 310 modellen.
|

|
DATSUN BLUEBIRD 312 FRA 1962. 312 er en facelift av 311 modellen.
|

|
DATSUN BLUEBIRD 312 WAGON FRA 1962
|

|
DATSUN BLUEBIRD 312 WAGON 1963. En slik bil kom til Norge i 1972. Noen vågehalser kjørte den landeveien fra Singapore, etter å ha tatt båt fra Australia. Bilen ble i i i fjor solgt til en Datsun-entusiast i England. 63 var siste året for denne modellen.
|

|
DATSUN BLUEBIRD 410 1964. Modellen ble introdusert i Tokyo høsten 63.Dette var den første Datsunmodell som ble markedsført i Norge. Det var bilimportøren A/S JAMO som startet salget i 64. Det ble registrert 137 biler. 4 av disse er kjent idag.
|

|
DATSUN BLUEBIRD 410 WAGON 1964. Stasjonsvogn av denne ble ikke solgt i Norge så langt vi i Registeret vet. Vi har sett en 65 modell i Finland.
|

|
DATSUN BLUEBIRD 410 1965. Fra dette året overtok A/S INOR importen av merket. Dette firmaet holdt til i Oslo, men flyttet raskt til Drammen hvor de siden ble. Dette året ble det registrert 196 Datsun.
|

|
DATSUN BLUEBIRD 410 SS EMBLEM FRA 1964-1966. SS modellen av 410 var en oppfrisket versjon av den ordinære modellen. SSS modellen derimot hadde motor og understell fra Fairlady SPL311.
|

|
DATSUN BLUEBIRD 410 1966. USA MODELL.
|

|
DATSUN BLUEBIRD 410 WAGON 1966. USA MODELL
|

|
DATSUN 411 RL 1967. USA MODELL. Dette var siste året for 411 modellen (411 var en facelift av 410 fra mars 66). 67 var også det året hvor INOR solgte flest av denne modellen i Norge.
|

|
DATSUN 520 PICK UP 66 MODELL. Denne modellen fra 1966 ble solgt i Norge i et meget begrenset antall. To biler er kjent idag. En varebil og en pick up.
|

|
DATSUN 521 PICK UP 1969. Denne modellen kom i mai 68 som 69 modell og avløste den gamle 520 modellen. Teknisk var de imidlertid like. Denne modellen ble det her i landet frem til 1972 solgt et sted mellom 300 og 400 enheter. De fleste som pick up, men også noen varebiler og stasjonsvogner. Veldig få er bevart.
|

|
DATSUN 1000 SUNNY 2 DØRS 1969 MODELL. En meget populær bil her i landet mellom 1968 og 1970. Omtrent 2000 biler ble solgt. De fleste som 2 dørs, men også som 3 dørs stasjonsvogn. En del 2 dørs er bevart, men veldig få stasjonsvogner.
|

|
DATSUN 1000 SUNNY COUPE 1969 MODELL. En aldeles nydelig liten coupe, som ikke ble markedsført i Norge. Sansynelig aldri produsert med venstreratt. Synd. |

|
NISSAN CEDRIC 1900 1963 MODELL. Denne modellen kom aldri til Europa, men ble solgt i noen hundre eksemplarer på USAs østkyst.
|
NISSAN CEDRIC 1900 1965 MODELL. som dere ser av bildene hadde ikke modellen gjennomgått store forandringer siden 1963.
|
NISSAN CEDRIC SUPER SIX 1966 MODELL. En helt ny modell tegnet av Pininfarina i Italia. Den hadde nå fått 6 sylindret motor på 2 liter. Dette er den første storbilen som ble markedsført i Europa. Her fikk den navnet Datsun 2000 (Custom six eller Super six). Disse store modellene het NISSAN i Japan.